ÖN KAYIT
DERS NASIL ÇALIŞILIR?

DERS NASIL ÇALIŞILIR?

 
Her dersin çalışma yöntemi ve test çözme tekniği birbirinden farklıdır. Türkçe, matematik, geometri, kimya, fizik, biyoloji, tarih, coğrafya, yabancı dil ve felsefe grubu derslerine nasıl çalışılması gerektiği ile test ve sınav sorularının nasıl çözülmesi gerektiği konusunda dikkat edilmesi gereken noktalar bulunuyor.
 
Bu makalemizde;
 
Türkçe dersine nasıl çalışılır?, Türkçe dersi nasıl çalışılmalıdır?
Matematik dersine nasıl çalışılır?, Matematik dersi nasıl çalışılmalıdır? 
Geometri dersine nasıl çalışılır?, Geometri dersi nasıl çalışılmalıdır? 
Fizik dersine nasıl çalışılır?, Fizik dersine nasıl çalışılmalıdır? 
Kimya dersine nasıl çalışılır?, Kimya dersine nasıl çalışılmalıdır?
Biyoloji  dersine nasıl çalışılır?, Biyoloji dersine nasıl çalışılmalıdır? 
Tarih  dersine nasıl çalışılır?, Tarih dersine nasıl çalışılmalıdır?
Coğrafya dersine nasıl çalışılır?, Coğrafya dersine nasıl çalışılmalıdır? 
Felsefe grubu derslerine nasıl çalışılır?, Felsefe grubu derslerine nasıl çalışılmalıdır?
Yabancı dil dersine nasıl çalışılır?, Yabancı dil dersine nasıl çalışılmalıdır?  
15 Maddede Ders Nasıl Çalışılır?
sorularını sizler için cevapladık. 
 
 

Türkçe Dersine Nasıl Çalışılır? Türkçe Dersi Nasıl Çalışılmalıdır?

 

 
Türkçe dersine nasıl çalışılır? ve Türkçe dersi nasıl çalışılmalıdır? sorusunun cevabı için makalemizi okuyabilirsiniz. 
 
Türkçe dersine nasıl çalışılır? sorusu öğrenciler için dijitalde en fazla sorulan soruların başında gelmekte. Türkçe dersinde başarılı olmak için size söyleyeceğimiz önerilerimizi gözden geçirebilirsiniz.  
 
Türkçe dersi öğrencinin anlama ve yorumlama gücünü geliştirmektedir. Bu bakımdan Türkçe dersinde başarılı olan bir öğrenci diğer derslerde de başarıyı daha rahat yakalamaktadır. Diğer bir deyişle Türkçe dersindeki başarı diğer dersleri de olumlu yönde etkilemektedir. 
 
Türkçe dersinde anlama ve yorumlama gücünü geliştiren en büyük alışkanlık kitap okuma alışkanlığıdır. Kitap okuma alışkanlığı ile Türkçe dersine nasıl çalışılır sorusunun cevabı bir bakıma verilmiş olur. Çünkü kitap okuma alışkanlığı ile doğru okuma ve doğru anlama becerisi zaman içerisinde gelişir. Öğrencinin sınavlarda sınav sorularını doğru okuması ve doğru anlaması, kitap okuma alışkanlığı ile paralel ve olumlu yönde gelişmektedir.
 
Türkçe dersini dinlerken öğrencinin öğretmeninin uyarılarına dikkate alması son derece önemlidir.Öğretmenin konuyu anlatması sırasında öğrenci düzenli olarak not tutmalı ve önemli yerlerin altını çizmelidir. Türkçe sorularının büyük bir kısmını dil bilgisi soruları oluşturur. Dilbilgisinde ise konular birbirine bağlı olarak ilerlemektedir. Bu bakımdan bir konuyu öğrenmeden diğerine geçmek ikinci konunun çok iyi anlaşılmamasına sebep olmaktadır. Burada Türkçe dersine çalışırken öncelikle dil bilgisi konularının ilk konularının anlaşılması, diğer sonradan gelecek konuların daha iyi anlaşılmasına ve tam öğrenmeye sebep olacaktır.
 
Türkçe dersinde çalışırken özellikle okuma anlama yorumlama hızını artırmaya yönelik çalışmalar yapılmalıdır. Öğrencinin kitap okuma sırasında anlamaya yorumlamaya yönelik ve hızını arttırmaya yönelik çalışmalar yapması ile Türkçe dersi ile ilgili soru çözümlerinde ve sınavlarda yüksek başarı elde edilmektedir. 
 
Türkçe dersindeki sorular okuduğunu anlama ve bilgiyi yorumlama sorularından oluşur. Türkçe dersinde başarıyı yakalamanın olmazsa olmazı bol bol kitap, dergi ve gazete makalesi okumaktan geçer. Bu yayınların okunup yorumlanabilmesi türkçe dersine inanılmaz bir katkı sağlar. Türkçe dersinde yeni öğrenilen konular ile ilgili testler çözülmeli, soru çözme zevkli bir uğraş olarak görülmelidir.
 
Türkçe sorularındaki paragraf soruları öğrencilerin çoğunlukla yapmaktan sıkılabileceği sorulardan oluşur. Ancak paragraf sorularında soru arasına sıkıştırılan cevaplar çözülmesi kolay sorulardandır. Paragraf sorularının doğru olarak yapılabilmesi için yine kitap okumak en önemli noktadır. Paragraf sorularında soru kökünü okuduktan sonra ne istenildiği kavranmalı, daha sonra paragraf ve şıklar okunmalıdır. Bu noktada paragraf çok iyi okunmalı ve soru kökünde istenilen bilgiye ulaşılmalıdır. Paragraf sorularında soru kökünde anafikir  isteniyorsa bu genellikle paragrafın sonunda ya da başında bulunmaktadır. Paragraf soruları eğer yanlış yapılıyorsa, doğru cevap gözönünde bulundurulmalı ve neden yanlış yapıldığı araştırılmalıdır.
 
Sözcüklerle ilgili sorularda kelime tek başına düşünülmemelidir. Kelime cümlede anlamlı hale geldiği için bir bütün olarak düşünülmesi gerekmektedir. Anlama ilişkin sorularda cümlenin anlamı ve çerçevesi çok iyi belirlenmeli, cümle ve soruda istenilenin dışına çıkılmamalıdır. 
 
Türkçe Dersi Nasıl Çalışılmalıdır?
 
 
 
 
 
 
 

Matematik  Dersine Nasıl çalışılır? Matematik  Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?

 
 

 
Matematik  dersine nasıl çalışılır? ve Matematik   dersi nasıl çalışılmalıdır? sorusunun cevabı için makalemizi okuyabilirsiniz. 
 
Matematik dersinde başarılı olmak için sabırlı planlı ve bu derslere karşı ön yargısız olmak şarttır. Bu yüzden matematik  dersi nasıl çalışılmalıdır sorusunun cevabı ilk olarak bu derslere önyargısız, konu konu ve günü gününe çalışmak olmaktadır.
 
Matematik  dersi çalışırken soru çözmeye öncelikle basit sorulardan başlanmalıdır. Matematik sorularını çözerken diğer sorularla benzerliklerden ve yararlanmak, öğrencinin matematik sorularını çok daha rahat bir biçimde yapmasını sağlamaktadır. 
 
Matematik dersine gelmeden önce muhakkak ön hazırlık yapılmalıdır. Derslere gelmeden önce hazırlık yapmak, ders içerisinde konunun çok daha iyi anlaşılmasını önceki öğrenilen konularla bağdaştırılmasını sağlamaktadır. 
 
Matematik  dersine nasıl çalışılacağının diğer bir formülü de öğrencinin dersi iyi dinlemesi ve  anlamadığı noktaları öğretmenine sıcağı sıcağına sorması ile olmaktadır. Öğrenci dersi iyi dinleyip vakit kaybetmeden öğretmenine sorduğu takdirde bilmediği konular ya da eksik kaldığı konular o an için tamamlanmakta öğrencinin aklında herhangi bir soru işareti kalmamaktadır.
 
Matematik  dersine çalışırken öğrenci öğretmenin soru çözümlerinde kullandığı kuralları, formülleri, kısa yolları ve işlem basamaklarını ezberlemek yerine sebep ve sonuç ilişkisi kurarak öğrenmelidir. Matematik  soru çözümlerinde tabii ki kurallar, formüller işlem basamakları ve kısayollar önemlidir ancak bir matematik probleminin formülleri kullanarak sebep sonuç ilişkisi içerisinde kullanarak çözümlenmesi, öğrencide o sorunun çözümünün daha kalıcı hale gelmesini sağlamaktadır.
 
Öğrenci matematik dersinde çözemediği soruları öğretmenine mutlaka sormalı ve çözüm yolunu öğrenmelidir. Matematik konuları  konuları derste iyi öğrenilmiş olsa bile düzenli tekrar yapılmalıdır. Öğrenci düzenli olarak tekrar yapmaz ve test çözmez ise matematik konularını çok çabuk unutabilmektedir. Unutulmamalıdır ki matematik dersinde düzenli yapılan tekrar ve bol soru çözümü konuların öğrencinin hafızasında yer etmesini sağlar. 
 
Matematik  dersinde öğrenilen konular bir süre sonra kolaylıkla unutulabilmektedir. Derste öğrenilen bir konuyu unutma olasılığını ortadan kaldırmak için öğrenci öğrenilen konu ile ilgili mümkün olduğunca fazla soru çözmelidir. Soru çözümlerinde ise öncelikle basit sorulardan başlamalı ve daha komplike sorulara doğru gitmelidir. Matematik  soru çözümlerinde diğer sorular ile ilişki kurulmalı benzerlikten ve yorum gücünden faydalanılmalıdır.
 
Şu unutulmamalıdır ki matematik  dersindeki başarısızlığın en temel nedeni bu derslere karşı önyargılı olmak ve plansız çalışmaktır. Eğer öğrenci düzenli olarak çalışıp gerekli olan altyapıyı oluşturursa aslında matematiğin eğlenceli bir ders olduğunda anlayacaktır.
 
Matematik sorularının çözmeye başlamadan önce çözümlü örnekler incelenmeli formüller kavramalıdır. Formüllerin kavraması ile birlikte matemetik soruları çok daha kolay bir biçimde çözülmektedir. Öğrenci matematik dersine zaman ayırmalı önceki eksik kaldığı konuları tamamlamalı, matematikte alt yapıyı oluşturmalı ve düzenli olarak çalışmalıdır. 
 
Matematik dersine çalışırken bilgiler anlamlı bir şekilde nedenleri ile birlikte öğrenilmelidir. Öğrenci matematik konularında kendi sistemine göre notlar almalı, eski bilgileri güncel tutarak üzerine yeni bilgiler eklemelidir. Matematik dersine çalışırken bilgileri kullanabilmek için çok soru çözmek ve sınavlara yaklaştıkça çözülen soru sayısında artış yapmak gerekir.
 
Matematik Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
 
 
 
 
 
 
 

Geometri  Dersine Nasıl çalışılır? Geometri  Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?

 


 
Geometri  dersine nasıl çalışılır? ve Geometri   dersi nasıl çalışılmalıdır? sorusunun cevabı için makalemizi okuyabilirsiniz. 
 
Geometri dersinde başarılı olmak için sabırlı planlı ve bu derslere karşı ön yargısız olmak şarttır. Bu yüzden geometri  dersi nasıl çalışılmalıdır sorusunun cevabı ilk olarak bu derslere önyargısız, konu konu ve günü gününe çalışmak olmaktadır.
 
Geometri dersi çalışırken soru çözmeye öncelikle basit sorulardan başlanmalıdır. Geometri sorularını çözerken diğer sorularla benzerliklerden ve yararlanmak, öğrencinin matematik ve geometri sorularını çok daha rahat bir biçimde yapmasını sağlamaktadır. 
 
Geometri dersine gelmeden önce muhakkak ön hazırlık yapılmalıdır. Derslere gelmeden önce hazırlık yapmak, ders içerisinde konunun çok daha iyi anlaşılmasını önceki öğrenilen konularla bağdaştırılmasını sağlamaktadır. 
 
Geometri  dersine nasıl çalışılacağının diğer bir formülü de öğrencinin dersi iyi dinlemesi ve  anlamadığı noktaları öğretmenine sıcağı sıcağına sorması ile olmaktadır. Öğrenci dersi iyi dinleyip vakit kaybetmeden öğretmenine sorduğu takdirde bilmediği konular ya da eksik kaldığı konular o an için tamamlanmakta öğrencinin aklında herhangi bir soru işareti kalmamaktadır.
 
Geometri dersine çalışırken öğrenci öğretmenin soru çözümlerinde kullandığı kuralları, formülleri, kısa yolları ve işlem basamaklarını ezberlemek yerine sebep ve sonuç ilişkisi kurarak öğrenmelidir. Matematik  soru çözümlerinde tabii ki kurallar, formüller işlem basamakları ve kısayollar önemlidir ancak bir matematik probleminin formülleri kullanarak sebep sonuç ilişkisi içerisinde kullanarak çözümlenmesi öğrencide O sorunun çözümünün daha kalıcı hale gelmesini sağlamaktadır.
 
Öğrenci geometri dersinde çözemediği soruları öğretmenine mutlaka sormalı ve çözüm yolunu öğrenmelidir. Geometri konuları derste iyi öğrenilmiş olsa bile düzenli tekrar yapılmalıdır. Öğrenci düzenli olarak tekrar yapmaz ve test çözmez ise  geometri konularını çok çabuk unutabilmektedir. Unutulmamalıdır ki geometri dersinde düzenli yapılan tekrar ve bol soru çözümü konuların öğrencinin hafızasında yer etmesini sağlar. 
 
Geometri dersinde öğrenilen konular bir süre sonra kolaylıkla unutulabilmektedir. Derste öğrenilen bir konuyu unutma olasılığını ortadan kaldırmak için öğrenci öğrenilen konu ile ilgili mümkün olduğunca fazla soru çözmelidir. Soru çözümlerinde ise öncelikle basit sorulardan başlamalı ve daha komplike sorulara doğru gitmelidir. Geometri soru çözümlerinde diğer sorular ile ilişki kurulmalı benzerlikten ve yorum gücünden faydalanılmalıdır.
 
Şu unutulmamalıdır ki geometri dersindeki başarısızlığın en temel nedeni bu derslere karşı önyargılı olmak ve plansız çalışmaktır. Eğer öğrenci düzenli olarak çalışıp gerekli olan altyapıyı oluşturursa aslında geometrinin eğlenceli bir ders olduğunda anlayacaktır.
 
Geometri sorularını çözmeye başlamadan önce çözümlü örnekler incelenmeli ve formüller kavramalıdır. Formüllerin kavraması ile birlikte matemetik soruları çok daha kolay bir biçimde çözülmektedir. Öğrenci matematik dersine zaman ayırmalı önceki eksik kaldığı konuları tamamlamalı, matematikte alt yapıyı oluşturmalı ve düzenli olarak çalışmalıdır. 
 
Geometri dersine çalışırken bilgiler anlamlı bir şekilde nedenleri ile birlikte öğrenilmelidir. Öğrenci geometri konularında kendi sistemine göre notlar almalı, eski bilgileri güncel tutarak üzerine yeni bilgiler eklemelidir. Geometri dersine çalışırken bilgileri kullanabilmek için çok soru çözmek ve sınavlara yaklaştıkça çözülen soru sayısında artış yapmak gerekir.
 
Geometri sorularının birçoğu şekillerden oluşmaktadır. Dolayısıyla çoğunluğunun şekil içeren sorulardan oluşması nedeniyle sorunun çözümü de şekil üzerinde olmaktadır. Bu yüzden geometri sorularını çözerken soruda verilen bütün değerleri şekil üzerine yerleştirmek geometri sorularının çözümünü kolaylaştırmaktadır. Böylelikle geometri sorularının farklı yollardan çözümleri bulunabilmektedir. Farklı yolları kavramanın ise en önemli şartı geometri ile ilgili yeterince soru çözmekten geçmektedir. Matematik ve geometri  dersinde düzenli olarak yapılan tekrar ve bol soru çözümü, konuların hafızada kalmasını kolaylaştırmaktadır. 
 
Geometri dersine çalışırken öğrencinin sabırlı olması gerekir. Hiç bir bilgi hemen öğrenilmez. Bilgiler soru çözümü ve bol prtaik yaparak akılda kalıcı hale gelir. Geometri dersinde bilgi eksikliği yaşanan konular tamamlanmalıdır. Geometri konularında var olan kurallar ve tanımlar öğrenilmelidir. Geometri dersinde soruları basitten karmaşığa doğru gidilerek çok soru çözmek, soru çözümü ile pratikliği artırmak ve zamana karşı yarışabilmek için hızın artırılması önemli bir noktadır. 
 
Geometri Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
 
 
 
 

Fizik Dersine Nasıl Çalışılır? Fizik Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?

 

 
 
Fizik dersine nasıl çalışılır? ve Fizik dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevabı makalemizde…
 
Fizik dersi konularının temeli bilgiye ve bu bilgilerin yorumlanmasına dayanmaktadır. Fizik dersi birtakım temel esaslar yerine getirildiği zaman öğrenilmesi kolay ve çok zevkli bir derstir. Fizik dersine mutlaka derse hazırlıklı olarak gelinmelidir. Öğrenci derse hazırlıklı olarak geldiği takdirde derste işlenecek konuları çok daha rahat anlayabilir ve takip edebilir. Öğrenci derste öğretmenin yaptığı açıklamaları ve örneklendirmelerini dikkatli bir şekilde takip etmeli ve bütün ayrıntıları dikkate almalıdır. 
 
Fizik dersinde fizik sorularının çoğu grafikleri ve çizimlere dayalıdır. Fizik dersinin birçok konusu sslında matematik bilgisine dayanır. Bu yüzden öğrenci fizik dersine çalışırken özellikle matematik ve fizik dersinin temel kavramlarını ve kurallarını iyi öğrenmelidir. Ders sırasında öğretmenin tahtaya çizdiği grafikler ve çizimler hatasız bir şekilde deftere geçirilmelidir. Fizik dersinde anlaşılmayan konular ve sorular zaman kaybedilmeden öğretmene sorulup öğrenilmelidir. 
 
Fizik dersinde başarılı olabilmek için dersten sonra düzenli ve programlı olarak tekrar yapılmalıdır. Ders sırasında anlaşılmayan bir tanım, kavram ya da alt başlıklar var ise bu konular not alınıp öğretmene sorulmalıdır. Özellikle öğretmenin derslerde verdiği notlar ve formüller gözden geçirilmeli ve fizik dersi soruları örnek sorularla pekiştirilerek çözülmelidir. Fizik dersinde bol soru çözümü yapmak ve düzenli tekrarlar fizik konularının hafızada kalmasını sağlar.
 
Fizik Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
 
 
 
 
 

Kimya Dersine Nasıl Çalışılır? Kimya Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?

 


 

Kimya dersine nasıl çalışılır? ve Kimya dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevapları makalemizde…

 
Kimya dersi yine diğer dersler gibi ön hazırlık gerektiren derslerden biridir. Kimya dersinden önce öğrencinin ön hazırlık yapması ders sırasında kimya dersine hakim olmasını sağlamakta ve derse aktif olarak katılmasına yardımcı olmaktadır.
 
Kimya dersi diğer dersler gibi en iyi derste öğrenilir. Kimya dersi iyi dinlenmeli ve dersten sonra öğrencinin öğrendiklerini sorularla pekiştirmesi gerekmektedir. Kimya dersinin konuları birbirleri ile ilişkilidir. Kimya dersinde ilk konuların iyi anlaşılması sonraki konuların daha iyi anlaşılmasını sağlar. Asıl olarak kimya dersleri temel kavramları kullanarak düşünce gücünü ölçmek amacıyla vardır. Bunun için kimya dersine çalışırken ders dikkatli bir şekilde dinlenmeli, anlaşılmayan temel kavramlar ile tanımlar not alınmalı ve anlaşılmayan yerler ders öğretmenine sorulmalıdır.
 
Kimya dersinde her bir konu diğer konunun devamı niteliğindedir. Bu bakımdan ilk konular tam anlamıyla öğrenilmedikçe diğer konuya geçilmemeli, eğer yeni konulara ders sırasında geçiliyorsa eksikler en kısa sürede muhakkak tamamlanmalıdır. 
 
Her derste olduğu gibi kimya dersinin çalışırken düzenli tekrarlar yapılmalıdır. Konularla ilgili farklı ancak doğru kaynaklardan soru çözümü yapılmalı, anlaşılmayan ya da eksik kalan yerler etüt dersleri ile tamamlanmalıdır. Etüt seçeneği dersi olmayan durumlarda ise ders öğretmenine sorulmalı, eksikler tamamlanmalı ve bir sonraki konulara daha aktif bir şekilde katılmalıdır. Unutulmamalıdır ki ders, ders sırasında öğrenilir ve öğrenci dersi iyi öğrenmek için öncelikle öğretmenini çok iyi takip etmelidir.
 
Kimya Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
 
 
 
 
 

Biyoloji Dersine Nasıl Çalışılır? Biyoloji Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?

 

 
 
Biyoloji  dersine nasıl çalışılır? ve Biyoloji dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevapları makalemizde…
 
Biyoloji dersinde Latince kelimeler oldukça ağırlıklıdır. Bu bakımdan biyoloji dersine ön hazırlık yaparak gelinmeli ve evde önceden ön hazırlık yapılmalıdır. Biyoloji dersi konu anlatımında öğretmen konuyu anlatırken bir yandan dikkatli bir şekilde ders dinlenmeli, bir yandan açıklayıcı notlar alınmalıdır. Biyoloji konuları bir bütün olarak öğrenilmeli ve biyoloji konuları arasında ilişki kurulmalıdır. Biyoloji dersi çalışılırken özet çıkarılmalı, konu içinde geçen terimlere özel olarak çalışılmalı ve unutulmamalıdır. Biyoloji konuları birbiri ile bağlantılı konular olduğu için bir konu yeteri şekilde anlaşılmadan diğer yeni bir konuya geçilmemelidir. 
 
Her biyoloji dersinden sonra bol tekrar etmek ve ezberden kaçınmak dersin akılda kalmasını kolaylaştırmaktadır. Özellikle biyoloji dersinde konuları ezberlemek, mantık ve muhakeme gerektiren yeni nesil sorularda öğrenciyi zor duruma düşürebilmektedir. Bu bakımdan ezberden ziyade anlamaya önem verilmelidir. Biyoloji monularını çalışırken bol soru çözmek yorum yeteneğini artıracağı için, soru çözümüne ağırlık verilmesi yine konuların anlaşılıp doğru yanıtlanması bakımından önem arz etmektedir. 
 
Biyoloji dersine çalışırken biyoloji atlasından, biyoloji kitabındaki tablolardan ve grafiklerden faydalanmak ayrıca şekilleri incelemek  öğrencinin birçok duyusunu çalıştırmaktadır ve bu şekilde etkili bir öğrenme sağlanmaktadır. Şema ve şekillerle çalışmak biyoloji dersinin çalışılması sırasında konunun daha iyi akılda kalmasını kolaylaştırır niteliktedir. 
 
Biyoloji Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
 
 
 
 
 
 
 
 

Tarih Dersine Nasıl Çalışılır? Tarih Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?

 

 
 
Tarih  dersine nasıl çalışılır? ve Tarih dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevapları makalemizde…
 
Tarih dersi geçmişte yaşanılan olayların anlaşılması ve geleceğe ilişkin yorumlanmasına dayanan bir derstir. Tarih dersi nasıl çalışılır sorusunun cevabı aslında oldukça kolaydır. 
 
Tarih dersinde olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurulması tarih dersinin akılda kalmasını kolaylaştırmaktadır. Tarih dersi çalışırken geçmiş konularla bağlantılar kurmak kişinin yeni öğreneceği konuları da sağlamlaştırmaktadır.
 
Tarih dersi konuları kolay öğrenilir fakat kolay öğrenildiği gibi kolay da unutulur. Tarih çok geniş kapsamlı bir derstir ve bu derste binlerce bilgiyi akılda tutmak oldukça zordur.
 
Gerek okul sınavlarında olsun gerek üniversite sınavlarında olsun tarih dersi soruları bilgi ve yoruma dayalı sorulardan oluşmaktadır. Soruları öncelikle doğru anlamalı ve doğru yorumlamak gerekir. Her derste olduğu gibi Türkçe dersinin önemi de yine burada ortaya çıkmaktadır. Düzenli olarak kitap okuma alışkanlığında olan bir öğrenci tarih dersindeki konuları çok daha rahat anlamakta ve anladığını yorumlayabilmektedir.  Ayrıca yine kitap okumanın faydaları tarih dersini çalışırken ortaya çıkmaktadır. Tarih dersine çalışırken geçmiş konularla bağlantı kurmak ve onları akılda belirli bir düzen içerisinde sıralamak akılda kalmasını da kolaylaştırmaktadır.
 
Tarih dersine çalışırken yapılacak en büyük hata soruları ezberlemektir. Soruları ezberlemek bilgilerin çok kolay unutulmasına sebep olur. Tarih dersinde konuları ezberlemek yerine konuların birbiriyle ilişkilendirilmesi ve yorumlanması akılda kalıcılık oranını da artırmaktadır. Traih dersi çalışılırken konuları küçük parçalara ayırmak ve bu şekilde önce bölüm bölüm sonra konuları birbirine bağlayarak öğrenmek daha etkili olmaktadır. 
 
Tarih dersine çalışırken özellikle tarih konuları gelişim sırasına göre takip edilmeli ve belirli bir düzen içerisinde sıralandırılmalıdır. Böylelikle tarihsel süreç içerisinde yaşanan olayları birbiriyle ilişkilendirmek ve akılda tutmak daha kolay olmaktadır. Tarih dersinde konuları ezberlemek yerine konular arasında neden ve sonuç ilişkisi içinde ve tarihsel döngü içinde ele alınması gerekir. Böylelikle öğrencinin düşünme ve yorumlama becerisi de artar. 
 
Tarih dersi çalışırken yorum gücünü artırmak için bilgileri tekrar kontrol etmek ve sağlamlaştırmak için bol miktarda soru çözülmelidir. Tüm derslerde olduğu gibi tarih dersine çalışırken bol soru çözmek, soru çözme hızlı artırdığı gibi bilgi eksikliğinin de aynı zamanda giderilmesini sağlamaktadır. 
 
Tarih dersinde çalışırken haritadan yararlanmak bilgilerin görselle pekiştirilmesini sağladığı için hafızada kalma oranını da olumlu yönde etkilemektedir. Tarih dresini çalışırken net tutulması ve ders işlendikten sonra konunun sıcağı sıcağına tekrar edilmesi ile bilgiler pekişir. Tarihteki önemli olayların tarihleri ile önemli nopktaları yazılarak tekrar edilmesi ise tüm koyu hatırlamak adına etkili bir yöntemdir. 
 
Tarih Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Coğrafya Dersine Nasıl Çalışılır? Coğrafya Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?

 

 
 
Coğrafya dersine nasıl çalışılır? ve Coğrafya dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevapları makalemizde…
 
Coğrafya dersine de aynı diğer derslerde olduğu gibi konunun daha iyi anlaşılması bakımından ön hazırlık yaparak gelinmelidir. Coğrafya dersinde konular aynı tarih dersi gibi birbiriyle ilişkilidir. Bu bakımdan Coğrafya dersinde öğrencinin dersi aktif olarak dinlemesi gerekir.
 
Coğrafya dersinde soyut kavramlar daha az ve somut kavramlar çoktur. Bu bakımdan ders çalışırken günlük hayatın içinden seçilen örnekler ile öğrenme kolay olmaktadır. Coğrafya dersine çalışırken harita, şekiller, grafikler ve görsel ipuçlarından faydalanmak öğrencinin konuları daha iyi anlamasına yardımcı olur. Coğrafya dersini çalışırken bilgileri ezberlemek yerine coğrafi olayların neden olduğunu kavramak bunları neden sonuç ilişkisi içinde dağılışlarına göre çalışmak daha etkili olmaktadır. 
 
Coğrafya sorularını çözerken şekiller ve grafikler iyi incelenmelidir. Öğrenilen coğrafya bilgilerinin şekil üzerinde incelenmesi ve çalışılması konunun daha iyi kavranmasınına yardımcı olur. Coğrafya sorularındaki grafiklerin ve şekillerin iyi yorumlanması soruyu çözmek anlamına da gelmektedir. Coğrafya dersinde beşeri ve doğal olayların Türkiye genelinde ve dünya genelinde dağılışı temel prensiptir. Bu bakımdan özellikle Türkiye ve dünya haritaları iyi incelenmeli, dünyada ve Türkiye'de meydana gelen önemli beşeri ve doğal olaylar incelenmeli ve harita üzerinde yerleri belirlenerek öğrenilmelidir.
 
Coğrafya Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
 
 
 
 
 

Felsefe Grubu Derslerine Nasıl Çalışılır? Felsefe Grubu Derslerine Nasıl Çalışılmalıdır?

 


 
Felsefe grubu derslerine nasıl çalışılır? ve Felsefe grubu derslerine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevapları makalemizde…
 
Felsefe soyut bir ders olmasından dolayı dersi anlama, kavrama ve yorumlama becerilerinin geliştirilmesine dayalıdır. Felsefe dersine çalışırken felsefi disiplinler ile felsefe düşünürlerinin görüşlerini bilmek önemlidir. Felsefe dersi çalışırken ezberden kaçınmak ve felsefi terminolojiye genel anlamda hakım olmak gerekir. Bu bakımdan felsefe sorusu çözme üzerine yoğunlaşılmalıdır. Felsefe sorularında felsefi disiplinler ve filozofların görüşleri bilinmesi soruların kolay yanıtlanması bakımından da oldukça önemlidir.
 
Felsefe sorularını doğru çözmek soru kökünü doğru anlamaktan da geçmektedir. Kitap okuma alışkanlığı kazanmış bir öğrenci felsefe sorunu sorularını hızlı bir şekilde okuyarak soru kökünü doğru anlamaktadır.
 
Mantık dersini çalışırken mantığın kuralları çok iyi öğrenilmelidir kavranması gerekir.
 
Psikoloji dersi bilgi ve yoruma dayanır. Psikoloji dersine çalışırken öğrenci not tutmalı ve bolca tekrar yapmalıdır.
 
Sosyoloji dersi felsefe grubundaki diğer derslere göre öğrenilmesi çok daha kolay bir derstir. Sosyoloji dersi toplum içinde tecrübe edilen konuları kapsaması bakımından öğrenilmesi de kolay bir derstir. Sosyolojide önemli olan bir noktada kelime ve kavramların bilinmesidir. Sosyoloji dersinde test çözmek ve tekrar yapmak aynı diğer derslerde olduğu gibi önemlidir.
 
Felsefe Grubu Derslerine Nasıl Çalışılmalıdır?
 
 
 
 
 
 
 
 

Yabancı Dil Dersine Nasıl Çalışılır? Yabancı Dil Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?


 

 

 
 
 
Yabancı dil dersine nasıl çalışılır? ve Yabancı dil dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevapları makalemizde…
 
Yabancı dil dersi dikkatli dinlemeyi, düzenli tekrar yapmayı ve düzenli olarak not tutmayı gerektiren bir derstir. Yabancı dil dersine çalışırken sınıf içinde aktif olunmalıdır. Yabancı dil sınıfında derse katılarak ve sık sık söz alarak kazanılan bilgiler ve beceriler kullanılmalıdır. Yabancı dil dersinde öğrenilen tüm kelimeler sık sık tekrar edilmelidir ve bolca pratik yapılmalıdır. Bunun için özellikle kelimelerin bulunduğu bir defter temin edilebilir.
 
Yabancı dil öğreniminde özellikle öğrenilen cümlelerin kalıp halinde uyarlanması, yeni kelimelerle birleştirilerek farklı cümleler oluşturulması ve bunların söylenmesi son derece önemlidir. Yabancı dil dersinde sözcüklerin anlamını biriktirmeden ders içinde kullanılmalı ve derste aktif olunmalıdır.
 
Yabancı dil dersinde anlaşılmayan konular hemen öğretmene sorulmalıdır ve biriktirme yapılmamalıdır. Öğrencinin mümkün olduğu kadar öğrendiği dilde ve seviyede kitaplar okuması öğrendiği yabancı dilin gelişmesi için de önemli bir noktadır. Yine öğrenci öğrendiği dille ile ilgili çıkan gazeteleri, radyo kanallarını, dergileri, televizyon yabancı dizi ve yabancı filmleri takip ederek kelimeleri günlük hayat içerisinde tekrar etmelidir.
 
 

15 MADDEDE DERS NASIL ÇALIŞILIR?

 
 



15 Maddede Ders Nasıl Çalışılır? Ders çalışırken dikkat edilmesi gereken noktalar ile başarıyı yakalamak mümkün…

 
  1. Öğrenci derse katılmalı, devamsızlık yapmamalı ve dersi çok iyi dinlemelidir. Ders derste öğrenilmelidir. 
  2. Ders çalışırken öğrenci çalıştığı derse ait konuları ve konuya ilişkin alt başlıkları kavramalıdır. 
  3. Öğrenci derse aktif bir şekilde katılmalıdır. 
  4. Anlaşılmayan konular sıcağı sıcağına öğretmene sorulmalıdır. Zorlanılan konular ile ilgili destek çalışması aldıktan sonra soru çözümüne başlanmalıdır ve hangi ders ya da hangi konu ile ilgili eksiklik hissediliyorsa öncelikle tam öğrenmenin gerçekleşmesi sağlanmalı sonrasında bu konu ile ilgili sorular çözülmelidir. 
  5. Okuldan eve geldikten sonra yarım saat ile kırkbeş dakika dinlenmek gerekir. 
  6. Ders masada çalışılır. Ders çalışma zamanı okuldaki rehber öğretmen ya da mentor öğretmen ile beraber planlanmalıdır.
  7. Ders çalışmaya öncelikle öğrenciye zor gelen derslerden başlamak gerekir. 
  8. Okulda işlenen dersin tekrarı yapılmalı daha sonra öğretmenin verdiği ödevler ve testler yapılmalı, bilgilerin kalıcı olması sağlanmalıdır. İşlenen konuların öğrencinin anlatabilmesi ve  açıklayabilmesi gerekir. Bunun için tam öğrenmenin gerçekleşmesi gerekmektedir. 
  9. Ders çalışırken konu ile ilgi çok miktarda alıştırma yapılmalıdır.
  10. Çalışılacak derste işlenilen konuya ilişkin bol miktarda soru çözülmelidir. Soru çözme zamanı zevk alınacak bir zaman dilimi haline getirilmelidir. Soru çözümü ile öğrencinin bakış açısı o kadar gelişmektedir. 
  11. Konular arasında bağlantı kurmak ve neden sonuç ilişkisi içinde değerlendirmek konunun daha iyi anlaşılmasını sağlamaktadır. 
  12. Ders çalışırken konular ezberlenerek değil anlayarak öğrenilmeli ve bu şekilde çalışılmalıdır. 
  13. Konularla ilgili küçük özetler çıkarılmalı ve her bir özeti bir sonraki işlenen konu başlığına ekleyerek ve  tekrar ederek ilerlenmelidir. 
  14. Önemli görülen formüller, kavramlar renklendirilerek çalışma alanında hemen görülecek yerlere asılmalıdır. 
  15. Günlük ve haftalık konu tekrarları, tekrar edilen konulara ilişkin soru çözümleri yapılmalı bu sayede çalışmaların kalıcılığı sağlanmalıdır.
     
Sizlere bu makalemizde Türkçe dersine nasıl çalışılır?, Türkçe dersi nasıl çalışılmalıdır?, Matematik ve geometri  dersine nasıl çalışılır?, Matematik ve geometri  dersi nasıl çalışılmalıdır? Fizik dersine nasıl çalışılır?, Fizik dersine nasıl çalışılmalıdır?, Kimya dersine nasıl çalışılır?, Kimya dersine nasıl çalışılmalıdır? Biyoloji  dersine nasıl çalışılır?, Biyoloji dersine nasıl çalışılmalıdır?, Tarih  dersine nasıl çalışılır?, Tarih dersine nasıl çalışılmalıdır?,Coğrafya dersine nasıl çalışılır?, Coğrafya dersine nasıl çalışılmalıdır?, Felsefe grubu derslerine nasıl çalışılır?, Felsefe grubu derslerine nasıl çalışılmalıdır? Yabancı dil dersine nasıl çalışılır? ve Yabancı dil dersine nasıl çalışılmalıdır?  sorularına yer verdik. Sizler de  makalemizi okuyarak ve yönergeleri uygulayarak daha kolay başarıya ulaşacaksınız.

DERS NASIL ÇALIŞILIR
DERS  NASIL ÇALIŞILIR
DERS NASIL ÇALIŞILIR

19 Ağustos 2022
Bunlara da göz atın!